Reklama
  • Poniedziałek, 20 marca (08:10)

    Wzmacniaj mięśnie przy prasowaniu

Prawidłowa postawa podczas pracowania i proste ćwiczenia poprawią kondycję mięśni, a kręgosłup i szyja nie będą bolały.  

Reklama

Ustaw deskę do prasowania tak, aby była na wysokości bioder, dzięki czemu nie obciążysz środkowego odcinka kręgosłupa. Takie ustawienie deski ułatwi też wykonywanie ćwiczeń.

➤ Na mięśnie kręgosłupa i szyi. Stojąc przed deską do prasowania wyprostuj plecy, starając się pochylać tylko samą głowę. Co 10 minut unieś ją i przechyl: do tyłu, w lewo, w przód i w prawo. Potem w drugą stronę: w przód, w lewo, do tyłu i w prawo. Ćwiczenie powtórz, jeśli nie zakręciło ci się w głowie.

➤ Na mięśnie miednicy i ud. Stań w niedużym rozkroku, ustaw stopy równolegle, na szerokość bioder. Nie odrywając ich od podłogi, rozpychaj kolana i uda na zewnątrz. Wytrzymaj 5 sekund i rozluźnij mięśnie. Ćwiczenie powtórz 3 razy podczas prasowania.  

➤ Na mięśnie pośladków. Pod deską ustaw stołek (lub np. puf) i co 15 min oprzyj na nim raz jedną, raz drugą stopę, na ok. 1 minutę.

➤ Na mięśnie obręczy barkowej. Co 10 minut dociskaj do tułowia ręce zgięte w łokciach pod kątem prostym. Przytrzymaj tak przez ok. min.

■ Po prasowaniu stań na palcach i jak najwyżej wyciągnij ręce w górę. Powtórz 3 razy.

100 rad

Zobacz również

  • Z wiekiem mięśnie ramion wiotczeją, skóra jest słabiej napięta i tworzą się tzw. motylki. Ćwiczenia wykonywane codziennie przez 5 minut ujędrnią ramiona!   ■ Napinanie i rozluźnianie. Zaciśnij... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.