Reklama
  • Piątek, 5 lipca 2013 (12:06)

    Zgrabne i zdrowe nogi

Już czas je pokazać! By prezentowały się atrakcyjnie, potrzebują kilku prostych domowych zabiegów…

Wypróbuj sposoby na usprawnienie krążenia i odprowadzania wody z or ganizmu. Nogi będą lekkie jak piórko! Po myciu, a nawet w ciągu dnia wmasuj w stopy i łydki balsam lub żel przeciwobrzękowy.

Reklama

Działają profilaktycznie i dodatkowo miło chłodzą nabrzmiałą skórę. W czasie prysznica polewaj nogi (od stóp po pachwiny) naprzemiennie letnią oraz chłodną wodą. Taki wodny zabieg szybko pobudzi krążenie krwi i limfy.

W pracy opieraj stopy na podnóżku. Odpoczywając na leżąco, unoś nogi (np. oprzyj je o ścianę).Wieczorem zanurzaj stopy w przeciwobrzękowej kąpieli z solą (np. Armed). Noś specjalne rajstopy i podkolanówki zapobiegające obrzękom. Działają jak mikromasaż.

Sposób na szczupłe łydki

Postaraj się zredukować tłuszczyk w tej partii nóg i nie dopuść do rozrostu tkanki mięśniowej. Regularnie nakładaj na łydki kosmetyki wyszczuplające. Najskuteczniejsze są te o wzmocnionym działaniu, np. w postaci serum lub koncentratu.

Używaj samoopalacza do nóg. Tak opalone wyglądają o wiele smuklej! Rozciągaj łydki, pływając lub długo spacerując. Pomocne są też ćwiczenia: joga i pilates, gdyż wydłużają mięśnie. Unikaj chodzenia na obcasach i ćwiczeń rozwijających mięśnie łydek (podskoki, step).

Zadbane kolana

Intensywna kuracja błyskawicznie odświeży i ujędrni osłabiony naskórek! Kolana pokryte stwardniałą skórą i te pozbawione jędrności regularnie wygładzaj (nawet 2–3 razy w tyg.) pilingiem gruboziarnistym.

Podobny efekt da masaż szorstką myjką lub... połówką cytryny (zawiera złuszczające kwasy owocowe). Po pilingu nakładaj grubą warstwą odżywczego kremu lub oliwki.

Gdy skóra wygląda na bardzo przesuszoną, stosuj kosmetyki na zrogowacenia (np. Garnier). Szybko poprawiają wygląd kolan, bo zawierają składniki natłuszczające i nawilżające, które naśladują składem naturalną warstwę ochronną naskórka.

Kolana pomarszczone, o osłabionym naskórku (np. u pań dojrzałych, po kuracji odchudzającej) wzmacniaj balsamem intensywnie ujędrniającym.

Pomoc przy popękanych naczynkach

Małe zmiany możesz złagodzić. Ale nie wolno ich bagatelizować, bo staną się zwiastunem żylaków. Nieduże pajączki zmniejszą się dzięki specjalnym żelom, kremom i balsamom do skóry naczynkowej. Zawierają one m.in. wyciągi z kasztanowca, arniki i miłorzębu, które obkurczają naczynka.

Zmiany pomogą złagodzić także specjalne suplementy diety oraz witamina C (preparaty zażywaj zawsze po konsultacji z lekarzem!). Więcej się ruszaj, bo taka aktywność usprawnia krążenie w żyłach głębokich i naczyniach włosowatych. Ruch nie pozwoli ci również przytyć, a zachowanie odpowiedniej wagi pomaga nogom zachować kondycję.

Maskuj zmiany za pomocą samoopalaczy i rajstop w spreju. Siedząc, nie zakładaj nogi na nogę. Unikaj przebywania w wysokiej temperaturze. Lepiej zrezygnuj z opalania się, sauny, rozgrzewających zabiegów.

Cellulit bez szans

Podskórne grudki potrafią zepsuć wygląd nóg nawet szczupłych pań. Ale zmiany można zmniejszyć! Podstawa codziennej pielęgnacji to masaż, który usprawnia krążenie krwi.

Najprościej wykonasz go pod prysznicem. Od stóp po pachwiny masuj uda i łydki (przyrządem z wypustkami, myjką z luffy, szorstką gąbką). Zataczaj kółeczka na całej powierzchni nóg – także z tyłu!

Inny zabieg pobudzający krążenie i rozbijający grudki to piling (nawet co 2–3 dni). Jego wykonanie też wymaga starannego wymasowania naskórka!

W seriach na cellulit (np. Lirene) znajdziesz specjalne żele pod prysznic. Działają jak piling do codziennego użytku: złuszczają i wygładzają skórę.

Naskórek ud warto codziennie wieczorem oszczypywać. Palcem wskazującym i kciukiem chwytaj kolejne fałdy skóry i ciągnij do góry. Traktuj tak całe uda (także po wewnętrznej stronie), aż skóra się zaróżowi.

Regularnie, najlepiej dwa razy dziennie, nakładaj kosmetyk antycellulitowy. Wmasuj go w oczyszczoną, rozgrzaną prysznicem lub kąpielą skórę. Dwa–trzy razy w tygodniu nałóż na uda (i łydki) maskę lub grubą warstwę kosmetyku na cellulit. Owiń skórę folią i odpocznij ok. 30 min.

Konsultacja: Renata Chrobak

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Więcej na temat:nogi | kolana | zmiany | cellulit | moc | DSK | NASK

Zobacz również

  • Nawet jadąc na kilkudniowy urlop, nie przerywaj ćwiczeń, by nie tracić ciągłości treningów. By wzmacniać mięśnie, wystarczą ci: nadmuchiwana piłka plażowa, odrobina wyobraźni i dobre chęci. A... więcej

  • Oceń tekst

    Ocen: 5

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.